Google+ Johannis. Încă pur ca un Crin. | ComiCultural

joi, 20 noiembrie 2014

Johannis. Încă pur ca un Crin.

Din ciclul ”Nu mă întrebați cum am făcut primul milion de likeuri”


Like a german. Like it or not.
Eu nu i-am dat like lui Johannis. Îmi păstrez likeurile pentru 2019. Deocamdată, victoria e doar a Speranței. Un milion și ceva de likeuri pentru Klaus sună bine, deși cam ante-fapte. Nu vă cert, nu vă combat, e bună și susținerea explicită, pentru moralul câștigătorului. E un gest frumos să-i dai like cuiva. Doar că likeurile de acum sunt doar voturi în alb, ca și cele de la urne. Așa trebuie să le considere Președintele.
Revoluția bunului simț. Pentru cine-l are. . .
Nu-i mai puțin adevărat: revoluțiile nu se fac cu circumspecții, ci cu acțiuni în forță. Revoluțiile le fac revoltații. Ajunșii cu cuțitul la os. Văzătorii în alb/negru (sunteți destui, nu negați - și nu e întotdeauna rău). Cei pentru care altă cale nu mai există. Cei ale căror coloane au toate vertebrele interconectate. Și de foarte multe ori au dreptate. Uneori, e necesară o explozie socială pentru reinstaurarea bunului simț.
Facebook. O democrație virtuală.
E remarcabil că bătăliile moderne se pot câștiga și online, recte pe facebook, mai ales dacă este vorba despre combatarea unor PSDinozauri. (Se știe că dispariția dinozaurilor a favorizat dezvoltarea mamiferelor, deci apariția noastră, a Oamenilor.)
E remarcabil că Johannis este mai like-uit decât Merkel.  Doar că germanii au avut și alte treburi decât să dea likeuri. Ei locuiesc într-o viață reală, nu în Speranța online.
Și Constantinescu l-ar fi depășit pe Helmuth Kohl în 1996, dacă facebook ar fi existat, bag mâna-n foc, retroactiv. Pentru că suntem încă un popor imatur. Pentru că democrația este încă o țintă pentru noi, nu o stare de fapt. Este, încă, doar o simulare online. Și o proiecție electorală netranspusă niciodată în practică.
Și tot retroactiv vă pot spune și ce s-a ales de idealurile lui Coposu. (Lot of fuck).
Pro Johannis. Până la proba(-ele) ANI ?. . .
Până la urmă, de ce a câștigat Johannis?. . .
A,da: aroganța lui Ponta, bâlbele ministeriale corlățeano-meleșcane, formulele electorale psd-iste învechite,  deci vot negativ, pe de o parte.
Dar și: imperturbabilul aer nobiliar adoptat de Johannis, experiența unei administrări reușite a Sibiului și (foarte important - POATE CEL MAI IMPORTANT) - Imaginea sa de (probabil) necorupt, de (probabil) incoruptibil, de (probabil) neînvecinat cu expușii la probele DNA. Nu și la probele ANI: mie mi se pare un pic nepotrivit ca un personaj căruia nu i s-a demonstrat compatibilitatea dintre funcția de primar al Sibiului și postura de acționar la companii de stat să poată candida la funcția supremă. 
În fine. Micile păcate se iartă (??). Dar asta vom afla abia pe 25 noiembrie.
Și, totuși, Crin.
Mă duce acum gândul la Crin. Cât de progresist părea în bătăliile electorale cu Băsescu! Păcat că n-a avut un partid mai potent electoral. Așa, ca PSD-ul lui Geoană (?!?). Băsescu contra Antonescu - n-ar fi fost antologic?! Coșmarul lui Videanu, probabil.
 Și mă roade un gând bizar.
Crin Antonescu mi se pare principalul pre-artizan al victoriei lui Johannis. Involuntar. Sau nu???
Păi, să recapitulăm. 
Klau, îți vine să crezi?? Ești președinte! Ești ca Băse – de la Primărie direct la Președinție!
 Acu, nu mă victimizez, eu nu sunt Stolo, de-i plângea Trăienel de milă în public!
Io mi-am făcut-o cu mâna mea!
Dar istoria e nedreaptă, măi Klau, îi uită repede pe oamenii din umbră…
Cine l-a propulsat pe Johannis în stafful PNL? Crin.
Cine declara, involuntar-vizionar, în februarie 2013, că Johannis ar fi bun de prim-ministru, dar și de președinte al României? Crin.
Cine a fost principalul artizan PNL-ist al întemeierii USL? Crin.
Cine a fost principalul artizan al ruperii USL, înviind premisele unui PNL resuscitat identitar, ieșit de sub umbrela unei alianțe malefice? Crin.
Cine a fost principalul mușcător al beregății lui Victoraș? Crin.
Cine s-a expus fatal unui război deschis, rozător de credibilitate prin virulența sa, dar și prin expunerea la dejecțiile imanente demersului? Crin.
Cine a pierdut procente masive la imaginea publică, în favoarea imaculatului Johannis, până la pierderea conducerii PNL în iulie 2014? Crin.
Cine n-a avut timp (și nici dispoziția, e adevărat) să-și erodeze imaginea în dueluri viscerale cu adversarii politici? Johannis.
Concluzie: nu neg calitățile de manager politic-administrativ și probitatea morală a lui Johannis. Și e foarte bine că i s-a creat o pârtie spre președinție, inclusiv prin greșeala neforțată a adversarului. Dar cred că merita și Crin Antonescu măcar o notă de subsol, oricât de detestabil ar fi devenit între timp.
Willkommen, Johannis!
Așadar, bun venit, Johannis. Bine că ai câștigat! Ești președinte. Dar nu știu dacă e suficient. Ai o clasă politică de suportat. Și reciproca se aplică.
Îmi pare bine că ești etnic german. Îmi pare bine și că ești român. Și mie mi-ar fi plăcut să fiu sibian.
Sunt, însă, puțin contrariat. Nu știu dacă aș fi vrut să-ți lansezi deja o carte. A fost premeditată, nu există dubii. Dar aș fi vrut s-o lansezi peste 5 ani. Și abia atunci să fie best-seller. (Nici nu mă întreb dacă ai fi lansat-o în caz de înfrângere. E irelevant.)
Te rog, însă, ceva:  lasă-te depășit pe facebook de Angela Merkel. Pune-ți consilierii să umble la optimizările României reale. Și anunță-ne când ai succese. Anunță-ne și când ai eșecuri. Spune-ne și ce măsuri reparatorii iei. Chiar și pe facebook!
Eu  încep să fac ”print screenuri” cu activitățile tale. Deocamdată, aștept.
Și scuze că m-am adresat la persoana a doua singular. Spre deosebire de domnul Traian Băsescu, de care m-am simțit foarte departe. Cu tot cu predispoziția lui pentru băile lui de mulțime.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentati...daca existati...