Google+ Diacritica lui Isus | ComiCultural

marți, 7 octombrie 2014

Diacritica lui Isus

Au existat numeroase dispute pe net - dacă să scriem sau nu cu diacritice pe blog. Cred că se vede de ce parte a baricadei eram.

Am participat și eu la dezbateri, uneori serios și argumentat până-n măduva ideilor, alteori satiric până la absurd, frizând chiar nimicnicia spirituală într-o mai veche postare pe ComiCultural

Vin cu un mic adaos, pentru că nu mi-am putut înfrâna un zâmbet iconoclast de înger aprioric decăzut din cerul gurii lumii creștine.

Scriam zilele trecute un articol (care o apărea anul ăsta pe-aici, pe undeva) și m-am gândit să ilustrez cu o pictură de-a lui Giotto:

Giotto Scrovegni - Isus in fata lui Caiafa

 

Denumirea picturii, tradusă pe românește, ar fi ”Isus în fața lui Caiafa”. 

Și-acum: închipuiți-vă ce furtună aș fi iscat prin curtea Prea-Luminaților Prelați de factură orto-catolică, dac-aș fi omis diacritica lui ”ț”. Bașca tematica total nepotrivită cu intenția lui Giotto.


(Acest articol e dintr-o serie lungă de subiecte de pe acest blog, care au o intrigă derizorie. Dar măcar au poze. Care fac cât o mie de diacritice.)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentati...daca existati...