Google+ Rubrica ”Psi” | ComiCultural

luni, 24 martie 2014

Rubrica ”Psi”

Kama Scripta
                                    
  sau ”De ce scriu încă?”
(continuare a articolului Blografia unui externaut , dar nu e nevoie să dați click pe link)


Sunt mai confuz decât oricând.

Știu că m-am apucat de scris dintr-o nevoie primară. Indispensabilă, deci.

Dar mai știu și că, în prima și ultima-mi tinerețe, îmi întrupam scrierile din vanitate creatoare. Doream să se vorbească despre mine ca despre Nichita. Ca despre un seducător intangibil.

Nu m-am ținut de intenție și nu realizez de ce (mai) scriu.

Dar știu de ce n-o să mă opresc

N-o să mă opresc, deoarece risc să intru în moarte scriptică.
Deoarece scrisul e libido spiritualizat, pentru mine. (Am mai scris asta undeva, cândva?!...).
Deoarece, orice aș scrie, resimt acea dublă senzație contradictorie, de stare de grație mixată cu insatisfacția insațiabilului setos de perfecțiune. 
Deoarece în scris simt că pot fi mai sincer decât îmi permit conveniențele socio-copro-culturale din viața reală.
Deoarece scrisul trădează cât de imperfect sunt.
Deoarece scrisul trădează cât de bine pot scrie uneori... în ciuda imperfecțiunilor mele.

Și, dacă îmi stimulez aprofundat centrii sincerității, 

Vreau să exprim inexprimabilul.
Vreau să exprim abstractul într-un limbaj atât de concret, încât să vă doară rugozitățile texturii mele scriptice.
Vreau să scriu despre Concret ca și cum Concretul se va fi creat mai întâi în scrierea mea, apoi se va fi întrupat în realitatea percepută de voi, doar ca efect al scrierii mele. 
Vreau să simțiți cum simt.
Vreau să simt cum simțiți ceea ce simt.
Vreau să gândesc printre gândurile voastre, ca și cum aș fi copărtaș la devenirile voastre. 
Vreau să cădeți pe gândurile mele ca pe niște repetabile repere.

Vreau să fiu judecat în primul rând pentru ceea ce Gândesc, apoi pentru ceea ce Simt, deși Simțurile sunt atât de puternice! Dominatoare, de multe ori. De prea multe ori... 

Vreau să-mi forțez toate limitele.

Aș vrea să scriu mai bine decât toți poeții și scriitorii trecuți, actuali și viitori. 
Pentru că și ei au vrut, vor și-o să vrea să scrie mai bine decât mine. Acoperiți sau nu de aura falsei modestii.

Chiar dacă eu sunt Nimeni. Cu ”n” mare.

P.S. 
Până la urmă, de ce ”Kama Scripta”? 
Pentru  că încerc nu doar să descriu trăiri intense, din toate pozițiile mentale. Ci pentru că încerc să abordez, sinucigaș, și diferite stiluri de a scrie. 
Ambiții de om mic cu neuronii dispersați pe câteva zeci de giga de blog. Gigalomaniac.

.........................................................................

Circumstanțe atenuante: oricum nu prea am timp să scriu. 
__________________________________

Scris în cadrul rubricii Psiluneala de pe site-ul Psi. Acolo aflăm mai multe sincerități, doar click să dăm.
Tema ”De ce scriu?”. 

Sursa foto: deviantart.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentati...daca existati...